14 Mart 2015 Cumartesi

İSTER YAPIN İSTER YAPMAYIN AMA BU VİDEO PAYLAŞILDIĞI ŞU ANDA 24.646.623 KERE İZLENDİ.



İSTER YAPIN İSTER YAPMAYIN AMA BU VİDEO PAYLAŞILDIĞI ŞU ANDA 24.646.623 KERE İZLENDİ.
Bu yazdıklarımı kaç kişi okur bilmiyorum. Şunu söyleyeyim aşağıdaki o beğen işareti karşısında yazan rakam hiç umrumda değil. Ama tarihin bir köşesinde yazıyor olacak bunlar. Putin'in müslüman olduğu haberi çıktı, az önce de kendine çok güvenen edebiyatı iyi bilen bir imamın din savaşı mücadelesinin verilmesi gerektiğini savunan bir videosu vardı, birinin paylaşımında. Farketmez bir finans haberi
de olabilirdi, ya da o anda vicdanınızı hafifletecek bir düşünür sözü falan da çıkabilirdi paylaşımlarda ve beğenirdiniz. Şunu söyleyeyim ben de aslında bunlara tamah edenlerdenim, ama aynı zamanda şunu fark ettim. Neden bir yardımseverin haberini yapıp paylaşmıyoruz, kendini yok sayıp dünyanın dört bir yanına - bir cemaat ya da kurum görevlisi olsun olmasın - dağılan gönüllülerin; mesela Kızılay'da ya da Kızıl Haç'ta belki Unicef'tekilerin haberini yapmıyoruz. Neden dünya'da yaşanan aşağılık durumlara sadece resim ya da videolarla tepki veriyoruz. Mutlaka aranızda yardım yapanlar vardır, ama sizce bize yardımın gizli yapılmasını teşvik edenler yanlış yapmadı mı? Açık açık yapsak, bizden küçük biri bunu görüp 'A Cafer Abi Suriye'li bi yetimi evlat edinmiş!' dese. 'Ya da evladınız: Babamdan araba istedim ama o gidip evsiz bir yaşlı teyzeye ücretsiz barınma imkanı sağladı.' dese. Sizden borç isteyen bir arkadaşınız 'Salih bir sokak çocuğunun komple kışlık giyim ihtiyaçlarını temin ederken görüntülendi.' dese. Bunları açık açık alanen ve sırf arkamızdan gelenlere önceliğin insan olmak olduğunu öğretmek için yapsak. Elimizden geleni cenneti kazanmak için değil, o insanın bu dünya'da en iyi şekilde yaşamaya hakkı olduğunu, ve çalarak, zehirleyerek, öldürerek bir yerlere geleceğine sadece paylaşarak ya da karşısındakini olduğu gibi kabul ederek çok büyük zenginliklerin sahibi olabileceğini göstermek için yapabiliriz. Hadi kalkın, elinizdeki o süper akıllı telefonlarla bir video çekin, yaşlı bir amca ile yemek yerken, ya'da küçük bir dilenci çocuğa mont alırken, belki bir evsizi ev sahibi yaparken... Ya da işsiz bir genci iş sahibi yaparken... Cebinizdeki 10 liranın 5 lirasını bir yardım kuruluşuna bağışlarken, belki Kızılay'a kan bağışlarken... İnanın bana çığ gibi büyüyecek bu, paylaşım sitelerinde birilerine yardım yapan birinin videosunu izledikçe gururlanacak, ve hergün yapmak isteyeceksiniz. SEÇİM SİZİN, BEN BAŞLIYORUM. Paylaşırsanız Sevinirim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder